مشاوره تغذیه در سامانه تلفنی ۴٠٣٠ راه اندازی شد
مشاوره تغذیه در سامانه تلفنی ۴٠٣٠ راه اندازی شد
سرتوک _معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی مشاوره تغذیه در سامانه تلفنی ٤٠٣٠ خبر داد.

دکتر فردین مهرابیان طی گفت و گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  ( وب دا) در این خصوص اظهار داشت: باتوجه به پیامدهای بیماری کووید ۱۹برسلامت عمومی و لزوم پاسخ به سوالات مکرر خانواده ها در خصوص موضوعات تغذیه ای برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در دوره های مختلف زمانی قبل از ابتلا به بیماری، در دوران بیماری کووید ۱۹ و پس از بهبودی (نقاهت)، مصرف مکمل های موردنیاز گروه های مختلف سنی و فیزیولوژیک و رعایت ایمنی مواد غذایی ۳۱ فروردین ماه سال جاری، مشاوره تغذیه در سامانه تلفنی ۴۰۳۰  راه اندازی شد.

  وی با اشاره به همکاری مشاوران تغذیه از مراکز خدمات جامع سلامت و ستاد شهرستان های دانشگاه های علوم پزشکی  سراسر کشور ، گفت : با راهبری دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشت و شرکت احسان برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مدیران تغذیه معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور این مجموعه هدایت و با توکل به خدا راه اندازی شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد : از گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی گیلان نیز ۱۸تن از کارشناسان تغذیه تحول سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت و ستاد شهرستان های استان دراین سامانه تلفنی فعال و آماده پاسخگویی به مردم در کل کشور می باشند.

 دکتر مهرابیان در پایان یاد آورشد: تمامی افراد جامعه می توانند با شماره گیری ۴۰۳۰ و انتخاب کلید های ( ۷-۱ ) به مشاوران و  کارشناسان بهداشت و درمان، تغذیه و کارشناسان روانشناسی متصل شده و سووالات مربوط به کرونا را با این عزیزان مطرح کرده و مشاوره دریافت نمایند./ص

 

۱- پیشگیری از ابتلا به کرونا                                           کلید ۱
۲- نحوه تشخیص و درمان کرونا                                       کلید ۲
۳- کاهش استرس و نگرانی و روش های آرام سازی           کلید ۳
۴- ارتباط با کارشناسان بهداشت و درمان                          کلید ۵
۵- ارتباط با کارشناسان تغذیه                                         کلید ۶
۶- ارتباط با کارشناسان روانشناسی                                کلید ۷