برنامه جامع عدالت تعالی و بهره وری راهکاری موثر جهت نیل به اهداف کلان در آموزش پزشکی
- شناسه خبر: 2941
- تاریخ و زمان ارسال: 27 مهر 1402 ساعت 9:02
- نویسنده: v.kharat
رشت_سرتوک_معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دومین نشست فصلی کمیته عدالت، تعالی و بهره وری کلان منطقه یک، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری را به عنوان راهکاری موثر در راستای نیل به اهداف کلان آموزش پزشکی، ارزیابی کرد.
به گزارش سرتوک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا )؛ دکتر افشین شفقی- معاون آموزشی دانشگاه در آئین آغاز دومین نشست فصلی کمیته عدالت، تعالی و بهره وری کلان منطقه، با مروری بر سیر تاریخی آموزش عالی در حوزه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد؛ از سال ۱۳۴۴ آموزش عالی پرستاری در این استان آغازشد و اولین گروه دانشجویان مقطع کارشناسی در سال ۱۳۵۸ در این دانشگاه مشغول به تحصیل شدند، همچین در سال ۱۳۶۳ با تعداد ۳۷ دانشجوی پزشکی، این مسیر رو به رشد، ادامه یافت.
دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال ۱۳۶۵ با این نام فعلی شناخته شد و با تربیت دانشجویان پزشکی، علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی در مقطع کاردانی در سال ۱۳۶۷ و نیز در سال ۱۳۶۹ با اضافه شدن رشته ای دستیاری تخصصی، تا کنون شاهد پیشرفت های بسیاری بوده است. وی ادامه داد؛ تا سال ۱۴۰۲ این دانشگاه، تعداد ۵۷۲۶ دانشجو، ۵۰۷ عضو هیات علمی، ۸ دانشکده و ۸ مرکز آموزشی درمانی در شهر رشت را در چرخه خدمت رسانی خود داشته است.
دکتر شفقی ، ضمن ارائه آماری از رشته های تحصیلات تکمیلی، تصریح کرد ؛ این دانشگاه، دارای ۳ رشته در مقطع فوق تخصصی، ۲ رشته در مقطع فلوشیپ، ۱۶ گروه دستیاری تخصصی، ۲ رشته در مقطع دکترای تخصصی و ۱۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، می باشد .
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به دستاوردهایی در حوزه آموزش پزشکی، از اخذ مجوز راه اندازی رشته های جراحی سوختگی و اینترونشنال قلب در مقطع فلوشیپ و همچنین کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در این دانشگاه، خبر داد و افزود ؛ حوزه آموزش پزشکی گیلان، عزم راسخی برای راه اندازی رشته ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بسته است. و
ی با ابراز خرسندی از آموزشی شدن دو بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان و شهیدبهشتی بندرانزلی، دستیابی به این مهم را در ارتقای آموزش و دسترسی بهتر دانشجویان به محیط های آموزشی در سراسر استان، مثمرثمر دانست.
معاون آموزشی دانشگاه همچنین، با تاکید بر اجرای برنامه جامعه عدالت ، تعالی و بهره وری کلان منطقه، اظهار کرد؛ با تربیت نیروهای متخصص و متعهد در راستای عدالت قدم برمیداریم تا در مناطق مختلف مشغول فعالیت شوند و مردم از عدالت اجتماعی برخوردار باشند.در این مسیر، گسترش فرهنگ تعالی می تواند موثر باشد و با بهره وری نیز میتوانیم زمینه های پیشرفت را شناسایی و برنامه های آموزش پزشکی را تحقق بخشیم.
دکتر شفقی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تولید، اذعان داشت؛ دانشگاه ها باید از علم و پژوهش صرف عبور کنند و به کارآفرینی و ارتباط با صنعت برسند و با حضور در سطوح بین المللی، کشور را در جایگاه سرآمد کشورهای منطقه قرار دهند.
وی افزود؛ اولویت های راهبردی می بایست در راستای تربیت نیروهای انسانی متعهد، متخصص، کارآفرین و پاسخگو باشد تا با بهره گیری از فناوری های پیشرفته و تعالی سازمانی، آموزش پزشکی را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دهد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خاتمه با تقدیر از برگزاری این رویداد منطقه ای، اجرای موفق برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی را نه تنها راهی برای پیشرفت و برقراری عدالت، بلکه راهکاری موثر در دستیابی به اهداف کلان آموزش عالی در علوم پزشکی، ارزیابی کرد.