رشت_سرتوک_میرزاهد با اشاره به توانمندی ورزشکاران گیلانی در پرورش اندام گفت: همین حالا از 30 ورزشکار حاضر در اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات مستر یونیورز، 10 ورزشکار از گیلان هستند و همیشه ما را در این زمینه سرآمد می‌دانند.

به گزارش سرتوک به نقل از رشتکده رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام گیلان اعلام کرد: خوشحالیم که سطح هیات پرورش اندام استان را از رده بیست و چهارم به رده سوم کشوری برسانیم.

ورزشکاران کشوری دوست دارند در رشت مسابقات برگزار شود

سید حمیدرضا میرزاهد رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ابراز داشت: سال گذشته رقابت‌های پرورش اندام باشگاه‌های کشور در ورزشگاه شش هزار نفری برگزار شد که مورد توجه همه قرار گرفت که در سطح جهانی بی‌نظیر بود. بسیاری از ورزشکاران کشوری از آن تعریف کردند و از ما درخواست داشتند که دوباره میزبانی مراسم را بگیریم. ما برای مسابقات امسال هم درخواست خودمان را ارائه دادیم و با وجود این که اعلام کردیم شرایط اسکان تیم‌ها و غذای آن‌ها را نداریم بازهم ورزشکاران دوست دارند در رشت مسابقات برگزار شود. وی خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات مورد تحسین فدراسیون جهانی بدن‌سازی هم قرار گرفت و این افتخار بزرگی برای ما بود.

بخشی از برگزاری مسابقات با هزینه شخصی اعضای هیات انجام شد

وی به تنهایی هیات در مسابقات اشاره کرد و افزود: ما سال قبل یک شهرداری رشت داشتیم و کمی اداره کل ورزش و جوانان! بسیاری وعده دادند و انجام ندادند. با برگزاری مسابقات دو میلبارد تومان هزینه شد که ما با اسپانسر ۷۰۰ میلیون تومان را توانستیم به دست بیاوریم و مقداری با هزینه شخصی اعضای هیات انجام شد و حتی نائب رئیس ما خودروی خود را فروخت که بتواند هزینه‌ها را پوشش دهد و بعد از طریق برگزاری کلاس‌ها هزینه خود را به دست آورد.

از سی ورزشکار تیم ملی ده نفر گیلانی هستند

میرزاهد با اشاره به توانمندی ورزشکاران گیلانی در پرورش اندام گفت: همین حالا از ۳۰ ورزشکار حاضر در اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات مستر یونیورز، ۱۰ ورزشکار از گیلان هستند و همیشه ما را در این زمینه سرآمد می‌دانند. اگر ورزشکاری از ما در مسابقات کشوری موفق شود به نوعی مقام جهانی آورده و این نشانه قدرت ورزشکاران این رشته است. ورزشکاران گیلانی با درخشش و تلاش خود توانستند ۳۲ مدال رنگارنگ مسابقات را کسب و برای نخستین بار عنوان قهرمانی کشور را در این رشته تصاحب کنند و این باعث افتخار من بود که به نمایندگی از گیلان جام قهرمانی کشور را بالای سر بردم.

وی با اشاره جایگاه هیات گیلان نیز گفت: وقتی هیات را به دست گرفتیم در رده ۲۴ کشوری قرار داشتیم و بدهی فراوانی بر ما تحمیل شده بود. حالا خوشحالیم که سطح هیات پرورش اندام استان را از رده بیست و چهارم به رده سوم کشوری رساندیم و این در نوع کم نظیر است.

امکانات لازم برای برخورد با شهریه نامتعارف باشگاه‌ها نداریم

رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام گیلان به موضوع نظارت بر هزینه باشگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: هیات پرورش اندام با این بضاعت انسانی اندک تنها ده درصد می‌تواند در این زمینه موفق عمل کند. ما نیروی چندانی نداریم و حقوقی نیز داده نمی‌شود که بروند در باشگاه‌ها نظارت کنند. وی درباره نظارت بر سطح مربیان باشگاه‌ها نیز گفت: بخشی از این کار بر عهده خود ورزشکاران است که باید خجالت را کنار بگذارند و اجازه ندهند که مربیان بدون مدارک لازم بالاسر کار باشند و برنامه‌های غیرتخصصی ارائه دهند. مربیان باید دارای مدرک فیزیولوژی باشند.

وی خاطرنشان کرد: خود من معتقدم که باید باشگاه‌ها سطح بندی شوند و بر اساس آن شهریه متناسب دریافت گردد. ما و اداره کل امکاناتمان برای برخورد لازم بسیار کم است و باید در این زمینه کمک لازم ارائه شود.

مسابقات آتی پرورش اندام کشور به میزبانی گیلان

میرزاهد با اشاره به برنامه‌های آتی هیات از برگزاری مسابقات پرورش اندام جام کاسپین به میزبانی گیلان در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت خبر داد و ابراز داشت: نفرات برتر این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند تا در رقابت‌های جهانی ارمنستان و مجارستان حضور یابند.

وی همچنین از میزبانی رقابت‌های پاورلیفتینگ و پرس سینه قهرمانی بانوان کشور خبر داد و گفت: این مسابقات مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد و ما خوشحالیم که ورزشکاران بانوی بسیار خوبی داریم که نشان دادند حجاب محدودیت نیست و سال گذشته بانوان گیلان، ۱۱ مدال رنگارنگ مسابقات برون‌مرزی را کسب کردند.