اقدامات انجام شده در پایانه مسافربری میدان گیل
- شناسه خبر: 1575
- تاریخ و زمان ارسال: 7 مرداد 1402 ساعت 12:08
- نویسنده: v.kharat
به گزارش سرتوک به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بارو مسافر شهرداری رشت این سازمان، از آغاز سال جاری تا کنون اقدامات مستمری را در راستای بهسازی ورسیدگی به امورات جاری پایانه مسافربری میدان گیل انجام داده است .
اهم اقدامات به شرح زیر است:
1- مهمترین گام در راستای ارائه خدمات مطلوب تر ، واگذاری کلیه خدمات محوطه باز و سایه بان، ساختمان و محل استراحت رانندگان،ساختمان نمازخانه ترمینال،سرویس بهداشتی،پارکینگ،باس واش،کانکس های ورود و خروج، نصب و نگهداری اسپیلت، نصب و نگهداری دوربین مدار بسته، اورهال و نگهداری سیستم روشنایی، راه اندازی و نگهداری سیستم هوشمند تردد و راه بند، رنگ آمیزی، در قالب انعقاد قرارداد به روش ROLT ( بازسازی،بهره برداری،اجاره و انتقال ) به پیمانکار بخش خصوصی می باشد که در حال حاضر در حال انتقال از پیمانکار قبلی به پیمانکار جدید می باشد.
2- نظارت بر دریافت ورودی، جهت ورود به محوطه که میزان این تعرفه حسب قانون و مصوبه شورای اسلامی شهر و کددرآمدی تعریف شده در بودجه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دریافت می گردد .
3- اجرای پروژه های عمرانی نموده که در چندین سال گذشته چنین اقداماتی صورت نگرفته است. آسفالت محوطه پایانه مسافربری میدان گیل، اصلاح شبکه اصلی آب و فاضلاب و اجرای لوله گذاری در محدوده ساختمان پایانه، پاکسازی اگو و کانیوو ، پاکسازی محوطه از نخاله های ساختمانی دپو شده در محوطه، جانمایی نیوجرسی و جدا کننده مسیر در محوطه به منظور تسهیل در عبور و مرور ، بهسازی و تعویض کفپوش های محوطه با رعایت مناسب سازی برای استفاده معلولین جانبازان و افراد کم توان، از جمله پروزه های اجرایی در این خصوص می باشد . و همچنین رنگ آمیزی مبلمان شهری از قبیل المان ها، صندلی و سطل های زباله، جداول و … ، نصب مبلمان شهری جدید در محوطه و ورودی ،رنگ آمیزی دیوار های محوطه ، اجرای نقاشی دیواری به جهت زیباسازی و بازپیرایی و ساماندهی فضای پایانه نیز به جهت بهسازی و دید بصری و سیمای شهری مطلوب اجرا شده است.
4 – تعیین تکلیف و ساماندهی غرفه های موجود در پایانه میدان گیل، که بصورت اجازه سالیانه و در قالب قرار داد ابلاغی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در اختیار شرکت های حمل و نقلی قرار می دهد، و بنا بر این قرارداد تامین و نگهداری از کلیه تجهیزات سالن هانظیر مبلمان، تجهیزات خدماتی، کولر، آب سرد کن و … بر عهده خود شرکت ها می باشد و همچنین نظارت بر چگونگی فعالیت، تعرفه دریافتی، فعالیت اتوبوس های برون شهری، عملکرد کارمندان شرکت ها و غرفه داران و موارد دیگر، زیر نظر مستقیم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می باشد.
5 – از دیگر اقدامات سازمان حمل و نقل در پایانه مسافربری میدان گیل، بهسازی خوابگاه و محل استراحت رانندگان با رنگ آمیزی دیوار ، نظافت، تعویض ملحفه ، سیستم روشنایی و … ، بهسازی سرویس های بهداشتی با تعویض شیرآلات، سیستم روشنایی، بهسازی کاشی و … ، نظافت محوطه با دستگاه کف شور، بهسازی نمازخانه با تعویض موکت نمازخانه، رنگ آمیزی دیوار و انجام تعمیرات لازم ، نصب کولر اسپیلت و… از جمله این اقدامات می باشند.
بطور قطع سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت تمامی تلاش خود را در راستای انجام وظایف ذاتی خود نموده و خواهد نمود و از بابت کمی و کاستی های سهوی و احتمالی از همه شهروندان و مسافران عزیز پوزش می طلبیم. اما نکته حائز اهمیت این است که برای ارا ئه خدمات مطلوب ، نیاز به مشارکت شهروندان در حفظ نظافت و نگهداری از اموال عمومی و اجرای کارهای خدماتی داریم که بی شک بدون مشارکت و همکاری دو سویه، موثر نخواهد بود. از همه شهروندان و مسافران محترم خواهشمندیم که ما را در این امر یاری رسانند.