بـیــمــه الـبــــرز در بندر انزلی جــایگاه منــاسبی در ببین رقبــــا دارد
- شناسه خبر: 2575
- تاریخ و زمان ارسال: 3 مهر 1402 ساعت 23:32
- نویسنده: v.kharat
سرتوک_شــعبه بندرانزلی جزو شعبی است که عملکرد خوبی در بین شعب سراسر کشور دارد. براساس آمار این شعبه به لحاظ عملکرد در رتبه سوم قرار دارد.
به همین دلیل با سیدمجتبی میرفضلی، رئیس جوان شعبه بندرانزلی گفتوگویی انجام دادیم که بشرح ذیل است:
شعبه بندرانزلی از چه تاریخی تاسیس شده و هماکنون با چند نفر پرسنل فعالیت میکند؟
این شــعبه در سال 1380تاسیس شد و هم اکنون18نفر از کارکنان شرکت در این شعبه در حال ارائه خدمات به مشتریان هستند.
میزان پورتفوی شعبه و ترکیب پورتفوی سال گذشته و پنج ماهه ابتدایی سالجاری چگونه بود؟
مجموع پورتفوی سال 1401شعبه مبلغ ۱.۳۶۳.۹۹۶.۰۰۰.۰۰۰ریال بوده است که از این مبلغ 36درصد به ثالث و حوادث راننده، 11درصد اشــخاص، 9درصد بدنه خودرو، 19درصد آتشسوزی، 11درصد زندگی، 7درصد باربری، شش درصد مسئولیت و یک درصد بیمه های مهندسی اختصاص داشته است. جمعا 45درصد از کل پورتفوی به رشــته ثالث و درمان اختصاص داشته است. مجموع پورتفوی پنج ماهه ابتدایی سال1402 شــعبه مبلغ ۷۵۴.۷۸۶.۰۰۰.۰۰۰ریال بوده است که از این مبلغ 34درصد به ثالث و حوادث راننده، 17درصد اشــخاص، 8درصد بدنه خودرو، 17درصد آتشســوزی، 11درصد زندگی، 5درصد باربری، 7درصد مسئولیت و یک درصد بیمه های مهندسی اختصاص داشته است. جمعا 51درصد از کل پورتفوی به رشــته ثالث و درمان اختصاص داشته است. ضریب خسارت شعبه در سال گذشته 58درصد و در پنج ماهه ابتدایی امسال 57درصد بود.
وضعیت شــعبه بندرانزلی در مقایسه با سایر شرکتهای بیمه در استان گیلان چگونه است؟
بیمه البرز خصوصا در بندرانزلی و شهرســتانهای تحت سرپرستی دارای مقبولیت مناسب و مورد اعتماد مردم بوده و جایگاه بسیار مناسبی در بین رقبا دارد و طبق سالنامه آماری سال1400 با کسب سهم 9/5 درصدی در جایگاه پنجم صنعت بیمه استان قرار داریم.
دلایل عملکرد خوب شعبه بندرانزلی چیست؟
برنامه ریزی دقیق ماهانه و هفتگی برای دســتیابی به اهداف، پشــتیبانی و راهبری مناسب نمایندگان، برگزاری دورههای آموزشی و انگیزشی متعدد برای نمایندگان، تأکید همیشــگی بر خرده فروشــی براساس سیاستهای شرکت به ویژه در رشــته های زندگی، حوادث انفرادی و آتشسوزی منازل مسکونی، تسریع در ارائه خدمات صدور و خسارت که موجب رضایت مندی بیمه گزاران شــده است و قدردانی از نمایندگان برتر بصورت ماهانه ازجمله عواملی است که به عملکرد خوب شعبه بندرانزلی انجامیده است.
تعامل شعبه بندر انزلی با شبکه فروش چگونه است؟
هم اکنون 57 نماینده و سه کارگزار با شعبه همکاری دارند که با توجه به نیاز نمایندگان، آموزش منظم در رشته های مختلف بیمه ای به ویژه بیمه نامه های خرد انجام شــده و در این آموزشها از تجربیات سایر نمایندگان فروش موفق هم استفاده میشود و همچنین برای بازدهی بیشتر این آموزشها، در گروههای ۱۰ نفره یا کمتر صورت می گیرد.
عملکرد شــعبه و نمایندگان شــعبه بندرانزلی در عرضه بیمهنامه شوکا چگونه است؟
باتوجه به شــروع دیر هنگام عملیات فروش شوکا در بندرانزلی نسبت به سایر شعب، خوشــبختانه با برنامه ریزی انجام شده طی ماه های اخیر نمایندگان تحت آموزشهای مستمر و مکرر قرار گرفته و در حال حاضر با مشــارکت حدود 76درصد از نمایندگان تحت سرپرســتی تاکنون با فــروش مبلغ260/000/000/000ریال و تعداد 173فقره در رتبه پنجم کشــور قرار داریم.البته امیداســت با آموزشهای منظم و دورهای که در شــعبه برگزار میشــود طی ماههای آتی شاهد رشــد قابل توجهی نیز باشیم.
به نظر شما رضایت مشتری مستلزم رعایت چه نکاتی از سوی شعبه است؟
برخورد مناسب با مشتری، ارائه خدمات صدور و خسارت در کمترین زمان ممکن و ارائه پاسخ مناسب و موجه به سؤالات مشتری با سعه صدر و با حفظ احترام به حقوق مشــتری ازجمله عواملی است که به جلب رضایت مشتریان می انجامد.
در ارائه خدمات به مشتریان با چه مشکالتی مواجه هستید؟
با توجه به افزایش پورتفوی شــعبه طی سالهای گذشته با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم. همچنین فضای اداری شعبه و دکوراسیون داخلی شعبه نیاز به بازسازی دارد.
با توجه به اینکه شــما از روسای شعبی هســتید که عملکرد
مناسبی داشته اید چه پیشنهادی به منظور بهبود عملکرد شرکت و شعب دارید؟
باتوجه به اینکه آینده شــرکت در گرو توجه بیشــتر به فروش بیمه های خرد است نیاز به برنامه ریزی بیشتر و توجه ویژه به بیمه های خرد به ویژه در سه رشته بیمه زندگی، حوادث انفرادی و آتشســوزی مســکونی بیش از پیش احساس میشود.