چگونگی مدیریت بحران ؟
- شناسه خبر: 6732
- تاریخ و زمان ارسال: 11 خرداد 1403 ساعت 15:06

به گزارش سرتوک_جانشین پلیس راهور استان گیلان مواجه شدن با برخی بحرانها و اتفاقات ناخواسته حین رانندگی را اجتنابناپذیر دانست و گفت:لازم است در خصوص مقابله با پیامدهای منفی بحرانها راهکارهایی ارائه شود.
سرهنگ فتح اللّه نصیریان اظهار کرد :رانندگان در طول دوران رانندگی ممکن است با وضعیتهای بحرانی مانند ترکیدگی لاستیک، سبقت نابهجای خودرو و خالی کردن ترمز مواجه شوند که برای جلوگیری از پیامدهای منفی این رویدادها باید مناسبترین راهکارها ارائه شود.
وی ادامه داد:اگر در زمان رانندگی با ترکیدگی لاستیک مواجه شدیم، باید پا را از روی پدال گاز برداشته و فرمان را محکم نگه داریم و با نیش ترمز از سرعت موتور کاسته و با تعویض دنده مناسب به سمت جلو حرکت کنیم ، سپس خودرو را به سمت راست جاده و باند توقف اضطراری بکشانیم ، در این شرایط از ترمز گرفتن طولانی باید خودداری شود، چراکه احتمال کشیده شدن خودرو به سمت راست یا چپ جاده و تصادف فراوان است.
سرهنگ نصیریان تصریح کرد:موتور و دوچرخه به دلیل نداشتن حفاظ مناسب و نیز پایداری و استقرار پایین، غیر ایمن بوده و هنگام رانندگی بسیار آسیب پذیر هستند، طوری که با کوچکترین برخورد، واژگون میشوند، از این رو در طول رانندگی باید فاصله را با موتورسوار و دوچرخهسوار حفظ کرد.
وی در ادامه افزود :باید این احتمال را داد که ممکن است به دلایل مختلف به عنوان مثال سطح ناهموار خیابان ها ، موانع پیشرو و وزش باد به سمت راست یا چپ منحرف شوند ، بدون شک رعایت فاصله با وسایل نقلیه موجب میشود تا در برابر خطرات احتمالی فرصت لازم برای عکسالعمل مناسب را داشته باشیم.
سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد:در روز های بارانی که خیابان ها خیس است ، اصطکاک لاستیک در سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر بسیار کاهش مییابد، بنابراین برای مواجه نشدن با خطر تصادف باید سرعت را به اندازه کافی کاهش دهید.









