رشت_سرتوک_رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تشدید نظارت و بازرسی بر واحد‌هایی که مستقیماً بر سلامت مردم موثر هستند، مورد توجه است.

 به گزارش سرتوک به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)، عصر امروز شورای معاونان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت غذا در نظام سلامت، اظهار کرد: با توجه به تهدیدات همه جانبه و اهمیت غذا در نظام سلامت، توجه به این بخش،لازم و ضروری است.

وی با اشاره به چالش‌های دارویی نیز افزود: دارو و توزیع متوازن آن در سراسر استان گیلان یکی دیگر از موضوعاتی است که مدیریت این بخش،حساس و نیازمند توجه جدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت مکمل‌های غذایی و دارویی نیز بیان کرد: امروزه گسترش نیازمندی انسان به بخش وسیعی از غذا در سنین مختلف از جمله نوزادن و کودکان به ویژه در شیر خشک، تامین و توزیع و همچنین نظارت بر آن، مستلزم توجه است.

دکتر آشوبی، تامین و توزیع تجهیزات پزشکی را یکی دیگر از بخش‌های مورد توجه دانست و افزود: گیلان از استان‌های نیازمند به تامین و تجهیز به انواع تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای است و خوش‌بختانه تلاش‌ها در این جهت، روبه رشد است.

وی با تأکید بر نظارت و بازرسی در معاونت غذا و دارو، تصریح کرد: تشدید نظارت و بازرسی بر واحد‌هایی که مستقیماً در سلامت مردم موثر هستند، مورد توجه است.

گفتنی است در این نشست از زحمات دکتر نسیبه یوسفیان تقدیر و دکتر فیروز سرودی به عنوان سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه معرفی شد.